مقالات مفید

نشت یابی لوله با دستگاه

نشت یابی لوله با دستگاه

یکی از خدماتی که ساکنان ساختمان‌ها به آن احتیاج داشته نشت یابی لوله با دستگاه می‌باشد. اغلب در ابتدا ساکنان ساختمان دقتی به این مسئله نخواهند کرد تا هنگامی که نشانه‌هایی مانند زیاد شدن مبلغ قبض آب، صدای چکیدن آب از دیوار، ایجاد نم و رطوبت در دیوارها و سقف و کمبود فشار آب به وجود می‌آید. همچنین نشت یابی لوله‌ اگر به موقع صورت نگیرد می‌تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای ساکنان خانه‌ها ایجاد کند.

 

نشت یابی لوله با دستگاه

اساسی‌ترین مولفه‌های نشتی لوله

  • ضربه دیدن لوله و فاضلاب
  • خراب شدن لوله‌ها با توجه به عمر مفید آن‌ها
  • لوله‌گذاری در مکان‌های اشتباه و خطرناک
  • به کار بردن لوله‌های بی‌کیفیت و نامرغوب در اجرای پروژه
  • لوله‌ها منجمد و یخ بزنند
  • به کار بردن اشتباه از تجهیزات لوله بازکنی در زمان گرفتگی لوله‌ها

 

جهت برطرف کردن هر گونه نشتی لوله و یا سایر خدمات تاسیساتی لوله بازکنی  مشهد در خدمت شما عزیزان می باشد

یافتن مکان نشتی با توجه به مولفه‌های بیرونی

با آگاهی یافتن از راه‌های پیدا کردن نشتی لوله به آسانی و با سرعت نشتی را پیدا نمایید و نسبت به آن اقدام‌های مناسبی را انجام دهید. دراین قسمت از مقاله نشانه‌هایی که باعث نشتی و ترکیدگی لوله‌های ساختمان خواهند شد را بیان کرده تا با ارزیابی آن‌ها بتوانید مشکل را پیدا نمایید.

در کل باید بیان کرد نشتی و ترکیدگی در لوله‌ها با کوچکترین و ریزترین سوراخ‌ها آغاز شده به صورتی که با بستن کنتور آب هم نمی‌توان مانع از هدر رفتن آب شد و عقربه‌ی کنتور همچنان در حال چرخش می‌باشد. اگر چند ماهی بوده که به شکل ناگهانی مبلغ قبض آب شما افزایش چشم گیری داشته امکان دارد در بخشی از ساختمان نشتی و ترکیدگی ایجاد شده باشد. کاهش فشار ناگهانی آب هم می‌تواند از نشانه‌های وجود نشتی و ترکیدگی باشد که باید خیلی سریع نسبت به برطرف شدن ترکیدگی لوله ساختمان اقدام نمود.

در موردهایی شنیدن مداوم صدای چکیدن بدون آنکه بتوانید منبع آن را پیدا نمایید می‌تواند از علائم نشتی و ترکیدگی لوله‌ها باشد. ولی مهمترین موضوعی که می‌تواند تردید شما را به یقین تبدیل نماید داشتن نم و رطوبت در ساختمان می‌باشد. این مورد اغلب به همراه چکه کردن آب از قسمت‌های گوناگون مانند دیوارها و سقف مشاهده خواهد شد که می‌تواند زنگ هشداری برای نشتی لوله‌ها باشد.

در صورتی که لوله‌ها به شکل توکار بوده و دچار نشتی یا ترکیدگی شوند با گذشت زمان آب در دیوارها و سقف‌ها ورود کرده و موجب به وجود آمدن قارچ و کپک بر روی سطح دیوار و سقف خواهد شد.

یکی دیگر از موردهایی که از علائم نشتی لوله‌ها بوده نشت آب به سقف طبقه‌های پایین است. بهتر بوده جهت ارزیابی مناسب‌تر و کشف مکان نشتی لوله از کمپانی‌هایی که سابقه‌ی بالایی در حیطه‌ی تشخیص نشت یابی لوله با دستگاه داشته کمک بگیرید تا در وقت و قیمت صرفه جویی کنید.

معین کردن نشتی لوله با دستگاه

راه‌های خانگی معین کردن نشتی لوله‌ها به تنهایی نمی‌تواند شما را در این کار به نتیجه مناسب برساند و گاهی اشتباهاتی داشته که می‌تواند شما را گمراه نماید و قیمت مالی زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت. به همین علت هم اکنون از نشت یابی لوله با دستگاه در انواع  تعمیرات لوله کشی ساختمان استفاده خواهد شد.

در راه‌های قدیمی جهت پیدا کردن محل نشتی ، لوله کش‌ها ناچار بودند از روی علائم و آثار چند نقطه را بر اساس تجربه انتخاب کنند و شروع به خراب کردن و کنده کاری نمایند تا سرانجام محل نشتی را پیدا کنند. درست بوده که این راه در زمان گذشته متداول بوده ولی ناچاراً جهت پیدا کردن محل دقیق نشتی لوله فاضلاب چندین نقطه به اشتباه خراب می‌شد که در آخر زحمت و قیمت خیلی بالایی را بر عهده‌ی ساکنان قرار می‌داد.

همانطور که پیشرفت فناوری در همه‌ی حیطه‌ها مرغوبیت زندگی انسان را زیاد کرده در صنعت ساختمان هم موجب تولید دستگاه‌های مجهزی شده است. با تولید سیستم‌های مدرن، دیگر احتیاجی به کنده کاری نخواهد بود و برطرف کردن نشتی لوله بدون تخریب و با کمک این دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معین کردن نشت یابی لوله با دستگاه دیگر اشتباهات انسانی را از بین برده و مثل گذشته احتیاجی نبوده چندین نقطه حفر شود تا بتوان مکان دقیق را تشخیص داد . این دستگاه خیلی سریع با حساسیت زیاد بخشی را که دچار نشتی شده پیدا کرده و واجب نبوده شما کاری را انجام دهید. ولی باید آگاه باشید دستگاه تشخیص نشتی لوله هم مثل دیگر سیستم‌ها احتیاج به تخصص داشته و باید به واسطه‌ی کارشناس نشتی ماهر صورت بگیرد تا بتواند شما را برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده یاری کند.

نحوه‌ی کاردستگاه تشخیص نشتی

معین کردن نم و رطوبت با دستگاه نشت یابی لوله انواع گوناگونی داشته که هر کدام با توجه به چگونگی عملکردشان از الگوریتم‌های ویژه‌ای بهره‌مند می‌باشند. همین موضوع موجب شده که اشخاص معمولی نتوانند استفاده‌ی صحیحی از این دستگاه داشته باشند. از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین دستگاه تشخیص نشت یابی لوله می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • نشت یابی لوله با دستگاه اکوستیک شبکه آب
  • سیستم رادیویی شبکه آب
  • نشت یابی لوله با دستگاه اکوستیک عقربه‌ای
  • نشت یابی لوله با دستگاه اکوستیک تمام دیجیتال pico

به جزء این دستگاه‌ها سیستم‌های دیگری هم وجود داشته که در زیر به شکل کوتاه توضیح داده می‌شود.

 

حتما مطالعه کنید
گرفتگی توالت فرنگی

نحوه‌ی کاردستگاه تشخیص نشتی

پیدا کردن نشتی لوله با دستگاه صوتی

چگونگی پیدا کردن نشت یابی لوله با دستگاه صوتی به این شکل بوده که دستگاه نشت یاب می‌تواند امواج صوتی که به وسیله‌ی حرکت آب به وجود می‌آید را شناسایی نماید و بدون حفاری و تخریب مکان دقیق نشتی را نشان دهد . حساسیت این دستگاه به اندازه‌ای زیاد بوده که می‌تواند حتی کم‌ترین و ریزترین سوراخ‌های سطح لوله را که موجب نشتی و ترکیدگی شده را پیدا کند. بیشترین فاصله‌ای که این دستگاه  برای یافتن ترکیدگی لوله و نشت یابی انجام خواهد داد تقریباً تا فاصله‌ی یک متری است.

پیدا کردن نشتی لوله با دستگاه صوتی

پیدا کردن نشتی لوله با دستگاه مادون قرمز

نشت یابی لوله با دستگاه مادون قرمز یکی دیگر از وسایلی بوده که در حیطه‌ی یافتن نشت یابی لوله مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این دستگاه اکثراً برای پیدا کردن نشتی در اعماق زیاد کارایی دارد. کار نشت یابی لوله با دستگاه مادون قرمز یا به اصطلاح فراسرخ اینگونه بوده که با توجه به داشتن فرستنده و گیرنده‌ای که دارد امواجی را ارسال خواهد کرد و بازخورد این امواج به خود دستگاه باز می‌گردد. به همین علت برطرف کردن نشتی لوله آب و فاضلاب بدون تخریب انجام می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button