مقالات مفید

گرفتگی توالت فرنگی

آشنایی با 6 روش رفع گرفتگی توالت فرنگی

اغلب گرفتگی توالت فرنگی یکی از رویدادهای ناخوشایندی بوده که هر شخصی حداقل یک مرتبه آنرا در طول زندگی‌اش تجربه کرده است. گرفتگی توالت، چه ایرانی و چه فرنگی اتفاقی بوده که با در اثر گیر کردن جسمی در لوله یا چاه ایجاد می‌شود.

اگر گرفتگی توالت فرنگی به علت گیر کردن مدفوع بوده که در این شرایط با راه‌های خانگی می‌توان گرفتگی که در لوله توالت فرنگی ایجاد شده را بدون پرداخت هزینه‌ای انجام داد در غیر این صورت باید با کمپانی‌های لوله بازکنی فوری تماس گرفت.

دلایل گرفتگی‌های توالت فرنگی چیست؟ این دلایل شامل گرفتگی لوله توالت با دستمال کاغذی، مسدود شدن توالت فرنگی با صابون، گرفتگی لوله توالت فرنگی با پارچه، گرفتگی لوله توالت فرنگی با اجسام سفت و محکم، خواهد بود. این موردها مهم‌ترین علت‌های گرفتگی توالت فرنگی می باشد.

البته موارد دیگری هم وجود دارد که باعث گرفتگی لوله توالت فرنگی خواهد شد.این موارد شامل نخ دندان، خلال دندان ، موی بسیار، رسوبات و جرم، چربی، سیمان، دوغاب، گچ، قیر و چسب می‌باشد. در این مقاله  چند روش راحت و کارآمد را برای برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی را برای شما شرح می‌دهیم.

 

گرفتگی توالت فرنگی

روش‌های رفع گرفتگی توالت فرنگی

اول راه برای رفع گرفتگی توالت فرنگی پیش از تماس با کمپانی‌های لوله بازکنی می‌توانید محلول‌های چاه بازکن خانگی و صنعتی را مورد استفاده قرار دهید.

محلول چاه بازکن

جهت به کار بردن محلول چاه باز کن خانگی سرکه و جوش شیرین را به کار ببرید. مخلوط این دو محلولی خیلی قوی ایجاد کرده که به جزء باز نمودن چاه توالت فرنگی، محلولی شگفت انگیز هم در پاک کردن سطوح است. این محلول هنگامی که در کاسه توالت فرنگی ریخته می‌شود بیشتر اوقات گرفتگی را رفع می‌نماید.

جهت درست کردن محلول چاه بازکن فقط کاری که باید کرد، نصف لیوان آب گرم را با سرکه ترکیب کنید و پس از ریخته شدن جوش شیرین به درون کاسه توالت آن را هم اضافه نمایید. این محلول درست مثل آتش فشان شروع به جوشیدن می‌کند و این ترکیب شیمیایی موجب تمیز شدن کاسه توالت و لوله خواهد شد و علت گرفتگی را هم رفع می‌کند.

برای خالی شدن و تمیز شدن لوله‌ها باید به مدت نیم ساعت صبر کرده و پس از آن که لوله باز شد خروجی فاضلاب را چک نمایید تا مشکلی نداشته باشد. می‌توان محلول لوله بازی صنعتی هم به کار برد.

اگر در منزل از تجهیزات و وسایل مورد احتیاج جهت لوله بازکنی یا  از محلول‌های بالا نداشته می‌توان مواد شوینده مثل مایع ظرف شویی را مورد استفاده قرار دهید. اول نصف فنجان مواد شوینده را به درون کاسه توالت فرنگی ریخته بعد از گذشت چند دقیقه با یک کتری آب جوش برای باز نمودن توالت فرنگی خود تلاش نمایید.

 

حتما مطالعه کنید
روشهای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

محلول چاه بازکن

تلمبه دستی

این تلمبه‌ها تقریبا در تمام منازل پیدا خواهند شد که دم دست و راحت‌ترین وسایل برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی می باشند اما تلمبه‌ای که جهت باز کردن لوله‌ی چاه‌ها به کار می‌رود برای دستشویی فرنگی کارایی نداشته، بنابراین بهتر می‌باشد تلمبه دستی ویژه‌ی دستشویی فرنگی را تهیه نمایید.

اول اگر تلمبه‌ی شما از سری نرم برخوردار باشد در مقایسه به سایرتلمبه‌ها از کارایی بیشتری بهره‌مند است. جهت نرم‌تر شدن نوع‌های سفت اول آن را چند دقیقه زیر آب گرم نگه داشته تا به طور کامل نرم شود. این امر برای تنظیم ورود و خروج آب فاضلاب صورت می‌گیرد. پیش از آغاز کار باید شیر تغذیه سیفون توالت فرنگی بسته شود. تلمبه را از بخش سری آن داخل لوله تخلیه فاضلاب توالت فرنگی نموده و با فشار‌های متوالی تلاش کرده لوله را باز نمایید. اگر در هنگام انجام این کار آب تازه و تمیزی  مشاهده کردید به این معنا بوده که لوله باز شده است.

 

تلمبه دستی

فنر دستی

یکی از شیوه‌های مناسب جهت برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی فنر دستی است.

فنر دستی دارای یک دستگیره و یک شی فلزی در سر خود بوده که در همه‌ی تجهیزات پیدا می‌شود. اول به آهستگی  فنر را به داخل لوله‌ی دستشویی فرنگی کرده و به سمت عقربه ساعت چرخانده تا به محل گرفتگی برسد، چند دقیقه در محل گرفتگی  و در همان جهت عقربه ساعت بچرخانید تا گرفتگی برطرف شود. بعد برای بیرون آوردن فنر آنرا به آهستگی در جهت عکس عقربه‌ی ساعت بچرخانید. جهت راحتی کار می‌توان دسته فنر را به دریل متصل نمود و به آهستگی چرخاند، دقت داشته باشید به کار بردن سرعت زیاد دریل فقط موجب کثیف شدن اطراف و ضربه دیدن توالت فرنگی خواهد شد.

 

حتما مطالعه کنید
رفع چكه سیفون ظرفشویی

 

چسب نواری

یکی دیگر از شیوه‌ها چسب نواری بوده که با استفاده از آن می‌توانید گرفتگی توالت فرنگی را برطرف نمایید. اول همه‌ی دهانه‌ی توالت فرنگی را به شکل افقی با چسب نواری بپوشانید.  بعد از وسط بخشی که با چسب پوشیده شده است، با کف دست با فشاری که موجب کنده شدن چسب نشود آنرا چند بار فشار داده و بگذارید چسب به حالت پیشین خود بازگردد و بعد مجدد این کار را انجام دهید. پس از 10 الی 15 دقیقه می‌توانید چسب را کنده و تست نمایید. این شیوه مثل تلمبه‌های دستی و کوچک عمل خواهد کرد. هردو روش با استفاده از فشار هوا می‌توانند گرفتگی را برطرف کنند.

آب گرم

به کار بردن آب گرم برای برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی روشی راحت، بدون دشواری و بدون هزینه می‌باشد که خود هم می‌توانید آن را انجام دهید. اگر مطمئن بوده که شی سفت وسختی به درون توالت وارد نشده است و خود به خود گرفته ، به احتمال فراوان این امر موجب از بین رفتن رسوبات می‌شود و در آخر لوله‌ها را باز خواهد کرد.

پمپ هوا

در این بخش بر عکس شیوه‌های قبلی یک دستگاه را جهت رفع گرفتگی لوله توالت فرنگی به کار می‌برند. طریقه‌ی کار با این دستگاه خیلی راحت است به نحوی که خود هم قادر هستید از این دستگاه استفاده کنید.

دستگاه پمپ هوا از هوایی که در خود ذخیره کرده ، فشار هوای زیاد را به درون لوله‌ها وارد می‌کند که موجب از بین رفتن رسوب‌ها و سایر موانع خواهد شد . این کار به نسبت قیمت بیشتری در مقایسه با راه‌های قبلی داشته مگر آنکه در خانه‌ی خود این دستگاه را داشته باشید.

همانطور که ذکر شد استفاده از دستگاه پمپ هوا خیلی آسان بوده تنها باید به نکات ایمنی دقت نمود که آسیبی به خود نزنید. اگر پس از انجام این کار باز هم گرفتگی لوله رفع نشد و آب تازه داخل توالت نشد، پمپ هوا دیگر تاثیر چندانی نداشته و باید دستگاه تراکم هوا را مورد استفاده قرار دهید.استفاده از این دستگاه نیاز به تبحر خاصی دارد که باید از شرکتهایی که خدمات لوله بازکنی تخصصی را  ارائه می دهند استفاده نمود.

 

حتما مطالعه کنید
خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button