مقالات مفید

راهنمای دقیق پیدا کردن درب چاه فاضلاب 100 درصد تضمینی

راهنمای دقیق پیدا کردن درب چاه فاضلاب 100% تضمینی

پیدا کردن درب چاه نیاز به زمان و تخصص در این زمینه دارد. که در ادامه توضیح داده میشود.لوله بازکنی مشهد ارائه دهنده انواع خدمات تاسیساتی از جمله لوله بازکنی فوری در مشهد ، تخلیه چاه و ….. شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند.

 

زمانی كه ساختمانی ساخته می شود ، اجرای تاسیسات یك ساختمان حكم قلب آن ساختمان را دارد همان طور كه تصور بدن بدون قلب غیر ممكن است ، ساختمان بدون تاسیسات نیز غیر ممكن می باشد. تاسیسات یعنی لوله كشی آب و فاضلاب و برق. یعنی اگر ساختمانی سیستم لوله كشی آن درست و صحیح انجام شود آن ساختمان ، ساختمانی كامل و سالم خواهد بود.

لوله كشی قاضلاب كه یكی از ركن های تاسیسات می باشد در انتها به چاه منزل می رسد و فضولات خود را در آن جا تخلیه می كند . بله چاه ! حفرچاه یكی از مهمترین كارهایی است كه در ساختمان سازی باید انجام شود.چاه ها انواع و اقسام زیادی دارد اما ما در منزل معمولا دو نوع چاه را حفر می كنیم. چاه فاضلاب و چاه آب باران.

 

پیدا كردن درب چاه 

طریقه ی پیدا كردن محل حفر چاه ها

خب ، اینكه ما بدانیم در یك ساختمان ، محل حفر چاه كجا است و آن را پیدا كنیم بسیار مهم است . زمانی كه شما یك ماشین قدیمی را می خرید اولین كاری كه می كنید چرخ های آن را بازدید می كنید كه آیا گریس دارد یا نه و یا لنت های آن سالم است یا خیر؟  حالا  شما یك منزل فدیمی خریداری كردید و یا ساكن در یك آپارتمان چند سال ساخت شدید ، باید بدانید كه چاه یا چاه های این ساختمان در كجا حفر شده ، و اولین كاری كه می كنید پیدا كردن درب چاه می باشد.

اگر ما این كار را نكنیم و در آن ساختمان ساكن شویم ، ممكن است خطراتی ما را تهدید كند و مشكلات و خساراتی  برای ما به وجود بیاید كه جبران آن غیر ممكن باشد. در زیر به چند مورد اشاره می كنیم:

1- پر شدن چاه

ما در خانه ی خود ساكن می شویم غافل از اینكه چاه در حال پر شدن است و پس از گذشتن زمان اندكی ، متوجه می شویم كه فاضلاب گرفته و آب از كفشور آشپزخانه بالا زده ، كارشناس كه آورده می شود متوجه می شود كه چاه پر شده ، تا زمانی كه چاه تخلیه شود چند روزی می گذرد و شما سختی زیادی را متحمل می شوید.

2- ریزش چاه

مشكل اصلی زمانی است كه چاه از داخل ریزش كرده و شما نمی دانید و باز پس از مدتی متوجه می شوید كه فاضلاب مسدود شده ، پس از بررسی ،  پی می برید كه چاه ریزش كرده است .

ریزش چاه ممكن است خیلی خطر آفرین باشد چرا كه ناگهان زیر پا و یا زیر ماشین شما خالی می شود و فرو می رود. ممكن است این ریزش از داخل تا زیر فونداسیون وپی ساختمان ویا تا زیر دیوار حمال پیش روی كرده باشد و ناگهان موجب ریزش بخشی از ساختمان شود. در این صورت اگر دعا كنیم و از خطر جانی به دور باشیم ، این مساله هزینه های مالی فراوان و جبران ناپذیری را برای ما خواهد داشت و شاید موجب شود كه آن ساختمان با آن وضعیت ، دیگر  قابل سكونت نشود. پس ما حتماٌ باید اول از همه چیز درب چاه ساختمان را پیدا كنیم و از وضعیت چاه منزل مطلع شویم.

محل حفر چاه ها در خانه

از نظر بررسی محل حفر چاه ها باید خانه ها را به دو دسته ی ویلایی و آپارتمان تقسیم بندی كنیم.

1- خانه های قدیمی و ویلایی: خانه های قدیمی و ویلایی از دیوارهای ضخیم ، که به آنها دیوار حمال می گویند تشكیل شده ، كه این دیوارها وزن ساختمان را تحمل می كنند و به پی ساختمان منتقل كرده و از آنجا به زمین می رسد . لذا طبیعی و عقلانی است كه نزدیك این دیوارها ، چاه حفر نشود بنابر این در این خانه ها ، چاه ها معمولا وسط زیر زمین و در فاصله ی 3یا 4 متری دیوار حفر می شده است . اگرهم زیر زمین نداشته باشد ، در وسط حیاط منزل چاه را حفر می كردند.

2- آپارتمان : درخانه های آپارتمانی كه ساختمان اسكلت فلزی و یا بتنی دارد ، وزن ساختمان از طریق ستون ها به  فونداسیون و از آنجا به زمین منتقل می شود . بنابر این محل حفر چاه در این ساختمان ها به دور از ستون و پی ساختمان است و تقریبا در وسط پاركینگ ها ودر فاصله بین ستونها می باشد.

 

حتما مطالعه کنید
استفاده از فنر برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

محل حفر چاه ها در خانه

راه های پیدا كردن درب چاه

پیدا كردن درب چاه ، یكی از مهمترین كارها در یك ساختمان می باشد. زمانیكه ما خانه ی ویلایی و یا یك آپاتمان قدیمی را می خریم مانند یك هندوانه در بسته می باشد ، لذا ما سریعاٌ باید محل چاه آن را پیدا كنیم . ما سعی می كنیم روش های ساده و كاربردی را برای شما در زیر مطرح كنیم :

1- متفاوت بودن كف سازی : در گذشته معمولا وقتی كف حیاط و یا زیر زمین را موزاییك و سنگ می كردند. به دهانه ی چاه كه می رسیدند جهت موزاییك و یا سنگ ها را عوض می كردند و یا از رنگ و طرح دیگری استفاده می كردند به طوری كه آن قسمت كاملا مشخص و متمایز از بقیه ی جاه ها بود و شما می توانستید به راحتی تشخیص دهید كه آن جا محل حفر چاه می باشد.

2- پیدا كردن درب چاه از طریق لوله ی فاضلاب : لوله های فاضلاب در آپارتمان ها معمولا چسبیده به ستون ها می باشد كه از آنجا به چاه می روند پس شما می توانید از محل لوله هایی كه پایین آمده متوجه شوید كه محدوده ی چاه  ، ما بین این لوله ها (در وسط ) قرار دارد و اگر چاه پر شده و هیچ علامتی وجود ندارد می توانید با آرامی زمین را كنده و مسیر لوله ی فاضلاب را دنبال كنید تا به چاه برسید.

3- پیدا كردن درب چاه از طریق نم دادن محیط : وقتی چاه پر می شود موزاییك ها و سنگ های اطراف دهانه خیس می شوند و شما می توانید متوجه شوید كه آنجا می تواند دهانه ی چاه باشد.

4- پیدا كردن درب چاه از نشست زمین: اگر چاه ریزش كند و یا پر شده باشد دهانه ی چاه ممكن است نشست كند.پس اگر دیدید كه قسمتی از حیاط و یا پاركینگ نشست كرده است بدانید كه آن جا دهانه چاه می باشد.

5- تشابه نقشه منازل: معمولا در یك منطقه و محل ،متراژ زمین ها ونقشه ی ساخت آنها مشابه هم می باشد لذا شما می توانید با پرس و جو از خانه های مجاور محل درب چاه منزل خودتان را پیداكنید.

كلام آخر

كلام آخر اینكه بهترین كار برای پیدا كردن درب چاه و جلوگیری از مشكلات ، خسارات وهزینه های احتمالی ، با یك كارشناس و كار بلد تماس گرفته و از آنها كمك بخواهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button