مقالات مفید

چگونه بوی فاضلاب را در خانه از بین ببریم؟

چگونه بوی بد فاضلاب را در خانه به وسیله 7 روش از بین ببریم؟

بوی نامطبوع و آزاردهنده فاضلاب که گاهی اوقات در منازل به مشام می رسدخانم های خانه دار را به شدت سردرگم می کند زیرا شبیه بوی تخم مرغ گندیده است و از تجزیه مواد آلی فاضلاب خارج می شود و ممکن است اثرات بد و منفی بر سلامت انسان داشته باشد.

در صورت قرار گرفتن در معرض آن و استنشاق طولانی مدت ممکن است باعث سردرد،خستگی و سرگیجه شودبنابراین باید فوراً علل آنها را جستجو و از آسیب های بعدی جلوگیری کرد.بوی بد ناشی از گرفتگی در لوله های فاضلاب حتی پس از رفع مشکل توسط تکنسین لوله بازکنی ممکن است تا مدت ها باقی بماند و برای از بین بردن این بو روش های خانگی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا میشوید:

 

چگونه بوی فاضلاب را در خانه به وسیله 7 روش از بین ببریم؟

سرکه و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب

چگونه بوی بد فاضلاب را در خانه به وسیله 7 روش از بین ببریم؟این سوالی هست که همه به دنبال پاسخ آن هستند در ادامه در مورد این 7 روش توضیحاتی ارائه میشود با ما همراه باشید.

یک چهارم فنجان جوش شیرین را در مسیر لوله های فاضلاب بریزید سپس یک فنجان سرکه سفید ریخته و بگذارید حداقل دو ساعت بماند. و از نزدیکی لوله فاضلاب دوری کنید و گازها و هوای خارج شده از آن را تنفس نکنید و سپس حدود چهار لیتر آب داغ را به آرامی داخل لوله فاضلاب بریزید .پانزده دقیقه صبر کنید، سپس آب سرد را داخل لوله فاضلاب بریزید تا کاملا تمیز شود.

حتما مطالعه کنید
بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب پشت بام با 6 روش مفید و کاربردی

رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه با مایع ظرفشویی

ابتدا مایع ظرفشویی را در آب داغ حل کرده و سپس محلول را در داخل لگن های سینک ظرفشویی ریخته سپس دریچه های سینک را را با درپوش بسته بعد ازگذشت زمان کوتاهی دریچه لگن های سینک را برداشته تا محلول آب و مایع ظرفشویی وارد لوله های فاضلاب زیر سینک شود و با شستشوی آنها بوی بد فاضلاب از بین برود.

لیمو و نمک

ترکیبی از پوست لیموی رنده شده ، نمک درشت و آب درست کنید و آن را در دستشویی یا حمام بریزید. لیموی رنده شده به خاطر وجود اسید موجود در آن به از بین بردن کثیفی و باقی مانده های مواد غذایی گیر کرده در لوله فاضلاب کمک می کند و نمک باعث از بین بردن مواد چسبیده به لبه لوله فاضلاب می شود که به راحتی نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد. همچنین پوست لیمو رایحه ای با طراوت می بخشد. و باعث از بین بردن بوی بد فاضلاب در منزل میشود.

جوش شیرین و اسانس

برای از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب می توان از مخلوط جوش شیرین و اسانس استفاده کرد، با مخلوط کردن نصف فنجان پودر جوش شیرین و چند قطره روغن معطر و با طراوت روی آن مانند روغن درخت چای،روغن نعناع فلفلی یا روغن اکالیپتوس و استفاده از این مخلوط در لوله فاضلاب آشپزخانه، توالت و وان حمام با گذشتن حداقل یک ساعت بدون استفاده از آب باعث از بین رفتن بوی بد فاضلاب میشود. سپس مقدار زیادی آب گرم و جوشیده داخل مسیر لوله هاب فاضلاب بریزید.

حتما مطالعه کنید
سوسک ها در فاضلاب و آشنایی با 4 روش اساسی از بین بردن آنها

 

جوش شیرین و اسانس برای رفع بوی بد فاضلاب

خانه  دارای تهویه مناسبی باشد

خانه  باید دارای تهویه مناسبی باشد به خصوص مکان هایی که دارای لوله فاضلاب هستند مانند آشپزخانه ، حمام و یا دستشویی .

با بازکردن تمام پنجره های خانه در ساعات جداگانه ای از روز تا اطمینان حاصل شود که هوا به طور مداوم تجدید می شود و همچنین برای ورود نور خورشید به اتاق ها و حتماً به طور دوره ای زباله ها به ویژه زباله های حمام و توالت را از منزل خارج کنید تا بو ایجاد نکند و در صورت عدم وجود سیستم تهویه مناسب، ترجیحاً از دستگاه های تصفیه هوا استفاده شود.

دستگاهی که به افزایش گردش هوا کمک می کند و باکتری های ایجاد کننده بو را از هوا و فاضلاب ها نیز حذف می کند و این دستگاها از فروشگاه ها قابل تهیه است و هزینه آن زیاد نیست.

خوشبو کننده های هوا

خوشبو کننده های هوا با رایحه مطبوع را می توان در اتاق های منزل اسپری کرد تا بوی خوبی در منزل بپیچد و همچنین در سرویس بهداشتی و هر مکانی که بوی بد فاضلاب می دهد از اسپری های خوشبو کننده با ماندگاری بالا استفاده شود.

از تبخیر آب جلوگیری کنید

باید اطمینان حاصل شود که آب در تمام لوله‌ها و زهکش‌ها به‌ویژه در مکان‌های کم استفاده به‌طور مداوم و طبیعی جریان دارد .

علل بوی بد فاضلاب

بوی فاضلاب اغلب از حمام ،توالت و یا آشپزخانه متصاعد می شود و دلایل زیادی وجود دارد که منجر به پیدایش این بو می شود، از جمله:

 

علل بوی بد فاضلاب

 

حتما مطالعه کنید
بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط

نشتی: نشتی در سیستم لوله کشی خانه باعث می شود که بو از لوله های تخلیه یا مجاری تهویه خارج شود.

آسیب به لوله های تهویه: ممکن است در لوله های تهویه ای که پشت دیوارها قرار می گیرند آسیب یا گرفتگی ایجاد شود و این باعث می شود که بو از دیوارهای خانه نشت کند.

خشک بودن طولانی مدت لوله های فاضلاب: حرکت آب از طریق شبکه های فاضلاب به جلوگیری از نشت بو کمک می کند و گاهی اوقات عدم استفاده از سرویس بهداشتی یا به طور کلی آب در خانه باعث خشک شدن آب داخل و سپس انتشار بو در داخل خانه می شود.

نصب توالت فرنگی: گاهی اوقات ممکن است توالت فرنگی به اشتباه نصب شود و باعث ایجاد شکاف در لوله ها شود که منجر به نشت بوی فاضلاب به داخل خانه می شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا روش های خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب به صورت مختصر بیان شود امیدوارم هستم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button