مقالات مفید

خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب باید توسط متخصصی لوله بازکنی انجام شود بدون شك برای خود ما و یا اطرافیان این اتفاق افتاده كه شیئی و یا وسیله ای از دست و یا از لباس ما رها شده  و درون فاضلاب افتاده باشد . این اتفاق ممكن است توسط كودك ما انجام شود ، غفلت ما از كودكمان باعث می شود كه او شیئی با ارزش مثل انگشتر و … را بردارد و از دستش رها شود و درون فاضلاب بیافتد. لذا همیشه یادمان باشد كه پیشگیری بهتر از درمان است ، به این معنی كه ما باید با اندیشیدن و مراقب بودن و پیش بینی برخی از كارها به عواقبی كه ممكن است پیش بیاید توجه و فكر كنیم.

 

خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

چگونه از افتادن اشیا قیمتی در لوله فاضلاب جلوگیری كنیم

همان طور كه گفته شد افتادن اشیای گران قیمت در لوله فاضلاب به شرط رعایت نكردن موارد احتیاط ، اجتناب ناپذیر است و حتما اتفاق می افتد. وچه بسا مشكلات بسیاری رابرای ما رقم بزند . ممكن است آن شیئ امانتی از طرف كسی در دست ما باشد. و یا با افتادن آن در فاضلاب هزینه ی سنگینی را بر ما تحمیل كند و یا حتی جبران ناپذیر.  بنابراین می توانیم با رعایت موارد زیر تا حد زیادی از این مساله جلوگیری كنیم.

در ادامه دلایل ایجاد این مشکل و راههای خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب را بیان میکنیم.

1- در آشپزخانه ها ، كه بیشترین تردد را داریم و خودمان و فرزندانمان مرتبا در حال رفت وآمد هستیم ،  كفشور وجود دارد یعنی همان راه آب كه در كف آشپزخانه وجود دارد . این كفشورها توری دارند كه از افتادن هر چیزی به درون لوله فاضلاب جلوگیری می كند. ما باید حواسمان باشد كه توری و درپوش به هیچ وجه برداشته نشود و همیشه سر جای خود باشد.

در این صورت اگر چیزی هم از دست شما بیافتد خیالتان راحت است كه اتفاقی نمی افتد.این كفشور در حمام نیز وجود دارد .هنگام استفاده از حمام اولا چیزی با خود به داخل حمام نبریم .یعنی اگر انگشتری در دست داریم و یا گردن بندی بر گردن حتما آنهارا بیرون از حمام بگذاریم . دوما اگر نخواستیم این كار را انجام دهیم حد اقل مراقب باشیم و چك كنیم كه در پوش و توری كفشور سرجای خود قرار دارد.

2- در سرویس بهداشتی خود و در گلویی كاسه توالت حتما از چاه بست استفاده كنیم.تا جسم خارجی و یا شیئ گران بهایی به داخل لوله فاضلاب نرود.

3- اگر شما جایی میهمان هستید و یا از سرویس بهداشتی عمومی استفاده می كنید خوب معمولا در این حالت لباس رسمی به تن دارید و چه بسا در جیب خود دسته كلید ، كیف پول و یا موبایل  را به همراه دارید. اولا باید قبلا آنها را در بیرون از سرویس بهداشتی بگذارید و به داخل نبرید. واگر هم بردید مراقب باشید كه از جیب شما بیرون نیافتد.و از قبل جای آنها را محكم كنید.

نحوه خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

خب حالا به هر دلیلی شیئی گران قیمت و با ارزش از ما به داخل لوله فاضلاب افتاد ، حالا جه كاری انجام دهیم.

1- شیئ با ارزش شما درون فاضلاب افتاده ، در درجه اول به هیچ وجه حول نشوید و عجله نكنید چرا كه بر اثر عجله ی شما ممكن است كار خراب تر شود شیئ شما بیشتر به داخل برود.

2- به محض رخ دادن این اتفاق آب را اگر باز هست ببندید تا موجب حركت  آن نشود و سر جای خود ثابت بماند.

3- اگر شیئی مانند دسته كلید و یا انگشتر به داخل لوله فاضلاب بیافتد كه دارای حلقه  باشند شما باید از یك سیم یا فنر قلاب دار استفاده كنید.به عنوان نمونه شما می توانید یك چوب لباسی را باز كرده و سر آن را خم كنید ویا یك مفتول را خم كنید و آرام به داخل ببرید تا قلاب آن درون حلقه ی دسته كلید ویا انگشتر گیر كند سپس آرام و بدون هیچ عجله ای آن را بالا بكشید.

4- اگر این شیئ با ارزش موبایل باشد چه كنیم ؟ ابتدا باید برای بیرون كشیدن موبایل از داخل لوله ی فاضلاب ، دستكش مناسب به دست كنید و سپس آرام دست خود را به داخل برده تا به موبایل خود برسید آن را گرفته و خیلی آرام به طرف بالا بكشید.

اگر دست شما به موبایل نرسید می توانید با دو انگشت اشاره و انگشت میانه ،  گوشی را گرفته و بدون عجله به بالا بكشید . یادتان باشد كه دست خود را زیاد به داخل نبرید چون ممكن است در جایی كه شما نمی بینید دستتان گیر كند.

 روش شماره ی 3 را می توانیم برای بیرون كشیدن ساعت مچی نیز به كار ببریم.

5- اگر این اتفاق در روشویی حمام و توالت و یا سینك آشپزخانه اتفاق بیافتد .شما اولین كاری كه می كنید این است كه بلافاضله آب را می بندید و سپس سیفون رو شویی و یا سیفون سینك را بدون عجله باز كرده و شیئ خود را از درون آن بیرون می آورید.

چگونه اشیائ قیمتی را از داخل لوله فاضلاب خارج كنیم

6- توالت فرنگی :

اگر شیئ شما در داخل توالت فرنگی افتاده و باعث گرفتگی توالت فرنگی شده  و دیده می شود كه به راحتی دستكش دست كرده و آن را در می آورید.

اما اگر از داخل آن رد شد سریع آب را ببندید وسپس با توجه به این كه توالت فرنگی ها نیز در داخل خودشان سیفون دارند ممكن است كه در آنجا باشد. خوب ، ابتدا باید توالت فرنگی را كه با چسب به زمین محكم شده است ، جدا كنید .این كار را می توانید با یك تیغ موكت بری انجام دهید و چسب را برش بزنید و پس از جدا شدن توالت فرنگی ،  آن را از داخل لوله فاضلاب در بیاورید و سپس سیفون را بكشید .شیئ شما بیرون می آید و داخل حمام می افتد.

اما شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با سرویسکار لوله بازکنی و كسانی كه در این مورد تجربه دارند تماس بگیرید و اشیا با ارزش خود را بدون زحمت و مشكلی از داخل لوله ی فاضلاب خارج كنید.

كلام آخر

ما باید به این مساله معتقد باشیم كه هر كاری تخصص خودش رو می خواهد. لذا در صورت امكان و در موقع  بروز این مشكل با شرکت های تخصصی لوله بازکنی تماس بگیریم ،چرا كه ممكن است به خاطر اشتباهات ما شیئ با ارزش خود را برای همیشه از دست بدهیم و یا با یك حركت اشتباه موجب مسدود شدن كل مسیر فاضلاب شویم كه باعث بروز مشكلات و هزینه های فراوانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button