مقالات مفید

بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط

5 دلیل اصلی و مهم گرفتگی فاضلاب حیاط و روشهای باز کردن آن

همان طور كه می دانید گرفتگی فاضلاب حیاط یکی از مشکلاتی هست که متوجه  افرادی است که داری حیاط در منزل خود هستند .

فاضلاب ها نقش حیاطی در بهره برداری از یك ساختمان را دارند و به عنوان قلب ساختمان شناخته می شوند . یعنی اگر قلب یك انسان دچار مشكل شود زندگی روزمره ی انسان نیز مختل می شود همان طور هم اگر سیستم تاسیسات و فاضلاب یك ساختمان نیز به مشكل بر بخورد ، تمام ساختمان درگیر این مشكل شده و زندگی در آن ساختمان مختل می شود.از جمله ی این سیستم فاضلاب ، لوله ی فاضلاب در حیاط منزل می باشد.

همشهریان عزیز ساکن در مشهد مقدس و تمام مناطق آن اگر با هر نوع گرفتگی در فاضلاب حیاط منزل یا ادره و …. مواجه شدید شرکت تخصصی لوله بازکنی مشهد در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط

علت  گرفتگی فاضلاب حیاط

در حیاط منزل ، برای جمع آوری آب های سطحی ، كفشور در نظر می گیرند كه آب ناشی از باران و شستشوی حیاط به داخل این كفشور هدایت شود و از آن جا به داخل چاه فاضلاب بریزد.در این جا ما به بررسی چند مورد از دلایل گرفتگی می پردازیم.

1- گرفتگی فاضلاب حیاط با خاك

در حیاط منزل و به دلیل بازبودن محیط ،گرد و خاك  موجود در محوطه به راحتی به داخل كفشور می رود كه این مساله باعث گرفتگی فاضلاب حیاط می شود .  

2- گرفتگی فاضلاب حیاط با برگ 

برگ درختان از شایع ترین علل گرفتگی فاضلاب حیاط می باشد.

3- گرفتگی فاضلاب حیاط بر اثر افتادن جسم خارجی

بر اثر افتادن یك جسم خارجی مثل سنگ كوچك، پوست میوه ، هسته ی میوه و …این گرفتگی به وجود آمده باشد.

4- گرفتگی فاضلاب حیاط بر اثر سیمان ، گچ و یا قیر

شما ممكن است بنایی كرده باشید كه ضایعات ناشی از این بنایی و باز سازی به داخل كفشور حیاط برود و پس از مدتی در آنجا بماند و سفت وسخت شده و موجب گرفتگی فاضلاب حیاط  شود.

5- پوسیدگی و یا شكستگی داخل كفشور

اگر منزل شما قدیمی باشد ، كفشور و لوله فاضلاب آن اغلب فلزی است كه بر اثر گذشت زمان پوسیده و موجب گرفتگی شده ویا اگر از جنس پلیكا باشد ، این امكان وجود دارد كه در داخل آن شكستگی به وجود آمده باشد.

چگونه و به چه روش گرفتگی فاضلاب حیاط را بر طرف كنیم

كفشور حیاط از آن جایی كه در محوطه باز قرارگرفته و در معرض مستقیم برف و بارران و خاك و … قرار دارد، یكی از جاه هایی است كه مكررا و زود به زود دچار گرفتگی می شود .انواع گرفتگی را در بالا برای شما گفتیم ، حالا راه های برطرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط  را با هم بررسی می كنیم :

– برطرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط با برگ

برگ ها یكی از عمده ترین دلایل گرفتگی لوله ی فاضلاب حیاط و پاركینگ می باشد كه برای برطرف كردن آن كافی است ، برگ هایی را كه در داخل كفشور پیدا هستند را بیرون بیاوریم ، این كار را می توانیم با یك مفتول كه نوك آن خم شده و یا با دست انجام دهیم. تا برگ ها به داخل لوله و سیفون نفوذ نكند

بعد از انجام دادن مراحل بالا سپس كافی است كه شما شیلنگ آب را داخل كفشور واردكنید و سپس آب را با فشار زیاد باز كنید و به مرور شیلنگ را بیشتر به داخل لوله فشار دهید تا شلنگ داخل برود.این كار باعث می شود كه برگ ها بر اثر فشار آب به داخل چاه هدایت شوند و لوله باز گردد.

–  بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط با خاك 

به دلیل اینكه كفشورهای حیاط در تیر رس گرد و خاك قرار دارند ، براثر شستن حیاط ، این خاك ها به درون كفشور نفوذ كرده و به مرور زمان به بدنه آن می چسبد و گرفتگی را به وجود می آورد

 

حتما مطالعه کنید
بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب پشت بام با 6 روش مفید و کاربردی

 برای برطرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط می توانید از همان مفتول  یا یك عدد پیچ گوشتی و یا یك عدد سیخ كباب ، استفاده كنید ، به این صورت كه به خاك ها ضربه بزنید اما باید بسیار مراقب باشید تا تیز بودن این اشیاء به لوله آسیب نزند و باید خیلی آرام این كار صورت بگیرد. این كار باعث می شود كه خاك درون كفشور نرم شود و سپس  با فشار آب شلنگ به راحتی از كفشور به سمت چاه حركت كند و گرفتگی برطرف شود.

– برطرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط با جسم خارجی

این جسم می تواند یك سنگ كوچك ، یك قطعه اسباب بازی ، انگشتر و … باشد .ابتدا باید سعی كنید كه اگر كف شور شما زیاد عمیق نیست و جسم خارجی پیدا است ، آن را بادست بیرون بیاورید و اگر این جسم چیزی بی ارزشی مثل سنگ و … بوده و كوچك است و نمی توان آن را با دست و یا چیز دیگری خارج كرد می توانید از همان ترفند بالا ، یعنی فشار آب توسط شیلنگ استفاده كنید و آن را ازسیفون به سمت چاه ببرید.

اما اگر یك جسم با ارزش است ، اگر سیفون شما خشك باشد، با استفاده از یك جارو برقی مكش كنید و آن شیئ را بیرون بیاورید ولی اگر كف شور شما پر از آب است و نمی توانید از جارو برقی استفاده كنید بهتر است كه با افراد ماهر در این زمینه تماس بگیرید تا در اولین فرصت و با اطمینان خاطر این شیئ با ارزش را برای شما بیرون بیاورند.

 

حتما مطالعه کنید
خارج كردن اشیا قیمتی از درون لوله ی فاضلاب

گرفتگی کفشور فاضلاب حیاط

–  بر طرف كردن گرفتگی فاضلاب حیاط با سیمان ، قیر وگچ

اگر كفشور شما با سیمان و گچ وقیر گرفته باشد راهی برای باز كردن آن وجود ندارد جز اینكه با یك شركت لوله باز كنی تماس بگیرید و بخواهید كه گرفتگی لوله شما را بر طرف كند.

–  رفع گرفتگی فاضلاب حیاط بر اثر پوسیدگی كفشور

اگر منزل شما قدیمی ساز باشد لوله ی فلزی كفشور حیاط ممكن است بر اثر پوسیدگی گرفته باشد. این اتفاق زمانی می افتد كه لوله بر اثر پوسیدگی سوراخ شده باشد و یا بدنه یوسیده ی خود كفشور جلوی آب را بگیرد. كه این موضوع می تواند با فنر زدن حل شود ولی برای برطرف شدن اساسی این مشكل باید كف حیاط  شكافته شده و لوله ی پوسیده  تعویض گردد.

 

علت  گرفتگی فاضلاب حیاط

كلام آخر

همان طور كه گفتیم كفشور حیاط  به خاطر موقعیت خود در معرض گرفتگی های مكررقراردارد لذا بهترین كار برای جلوگیری از گرفتگی های متوالی ، استفاده از در پوش برای كفشور است بله ! بهترین كار این است كه شما برای كفشور خود یك درب توری دار مطمئن پیدا كنید و آن را همیشه روی كفشور قرار دهید .و مطلب بعدی اینكه همیشه قبل از شستن حیاط به طور مرتب حیاط خود را جارو كنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button