مقالات مفید

استفاده از فنر برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

3 مرحله استفاده از فنربرای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب مسئله ای است که هر کسی برای یکبار هم که شده در زندگی خود تجربه کرده است. لوله فاضلاب ممکن هست تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله توسط پسماند مواد غذایی ، داخل شدن مصالح ساختمانی مانند قیر ، ماسه ، شن و اجسام خارجی دیگر دچار گرفتگی شود .

قبل از تماس با شرکتهای لوله بازکنی انواع روشهای خانگی لوله بازکنی از جمله استفاده از محلول جوش شیرین و نمک ، استفاده از تلمبه دستی ، استفاده از آب جوش و حتی استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی بکار برده میشود ولی اگر گرفتگی لوله فاضلاب سخت باشد دیگر این روشها جوابگو نیستند باید از سرویسکاران حرفه ای لوله بازکنی کمک گرفته شود تا این مشکل هر چه زودتر مرتفع شود اکثریت شرکتهای لوله بازکنی اولین روشی که برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می کنند استفاده از فنر لوله بازکنی می باشد که در ادامه  توضیحاتی در مورد استفاده از فنربرای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب ارائه میشود.

3 مرحله استفاده از فنربرای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

فنر زدن لوله فاضلاب

انواع سر فنر

از آنجایی که لوله فاضلاب توسط اشیاء و اجسام متنوعی دچار گرفتگی میشود فنر لوله بازکنی دارای انواع سر فنر متنوع برای باز کردن انواع گرفتگی لوله های فاضلاب شامل میشود که در ادامه با چند نمونه از این سر فنرها آشنا میشویم.

حتما مطالعه کنید
روشهای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

سری فنر اسیدی 

از این نوع سر فنر برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب توالت استفاده میشود چون این سر فنر مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی چاه فاضلاب سرویس بهداشتی دارد و هنگام مواجه شدن با این مواد دچار خوردگی نمی شود.

سری فنر الماسی

سر فنر الماسی یکی از پرقدرت ترین سر فنرها می باشد این نوع سر فنر قادر است مواد سخت مانند آجر و یا سنگ داخل لوله فاضلاب را خرد کند و گرفتگی لوله را برطرف کند.

سری فنر میله فنری

از این نوع سری فنر زمانی استفاده میشود که طول گرفتگی لوله فاضلاب یا چاه فاضلاب بسیار عمیق باشد با استفاده از سری فنر میله فنری دو فنر را به هم متصل می کنند و بدین صورت طول فنر افزایش پیدا می کند.

سری فنر  مدل برسی

از این نوع سری فنر برای جدا کردن انواع رسوبات و چربی های چسبیده به جداره لوله فاضلاب و یا چاه فاضلاب استفاده میشود. این نوع سری فنر مانند برس تمام رسوبات را از دیواره ها جدا می کند.

مراحل فنر زدن

فنرزدن برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب به دو روش فنر زنی دستی و فنر زنی به وسیله فنر متصل به دریل قابل اجرا می باشد استفاده از این دو روش در ظاهر شبیه به هم هستند ولی در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند در ادامه درباره هر یک از این دو روش فنر زنی به صورت مختصر توضیحاتی ارائه میشود .

آشنایی با 3 مرحله استفاده از فنربرای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

فنر دستی از یک فنر فولادی و یک دسته که به سری فنر متصل هست تشکیل شده است در ادامه با نحوه کار فنر دستی آشنا میشویم.

حتما مطالعه کنید
تعمیر پمپ آب خانگی با 6 روش بسیار جالب و جذاب

1:ابتدا باید محل دقیق گرفتگی مشخص شود آیا گرفتگی در لوله فاضلاب آشپزخانه هست یا گرفتگی لوله فاضلاب در حمام و یا توالت ، بعد از مشخص شدن محل دقیق گرفتگی شروع به استفاده از فنر مکینم.

2:در این مرحله دسته فنر را به ابتدای فنر متصل کرده و با کمک دست فنر را به سمت لوله گرفته شده هدایت میکنیم اگر در مسیر لوله به زانوی برخورد شد با چرخاندن فنر از زانویی عبور می کنیم و مسیر ادامه داده میشود.

3:فنر را تا جایی که به مانع یا گرفتگی لوله برسد هدایت میکنیم. وقتی فنر به گرفتگی لوله فاضلاب رسید با چرخاندن دسته فنر در جهت عقربه های ساعت تلاش می کنیم گرفتگی را باز کنیم و در نهایت با بیرون آوردن فنر رسوبات ،انواع مو و چربی که باعث گرفتگی لوله فاضلاب شده به همراه فنر از لوله خارج میشود.

 

فنر زدن با دریل 

در این روش فنر به دریل متصل میشود و این دستگاه با برق کار میکند در نوع قبلی فنر با حرکت دست داخل لوله فاضلاب چرخانده می شد ولی در این نوع روش فنر با کمک نیروی برق به داخل لوله فاضلاب هدایت میشود از این روش بیشتر برای رفع گرفتگی های بسیار سخت استفاده میشود البته معایبی هم دارد از جمله استفاده از این روش چون با نیروی برق کار می کند اگر توسط نیروی متخصص استفاده نشود باعث آسیب رساندن و یا ترک برداشتن و در نهایت شکستن لوله فاضلاب منجر میشود پس حتما در این زمینه از متخصص این کار استفاده شود تا با کمترین آسیب مشکل شما مرتفع شود.

حتما مطالعه کنید
گرفتگی توالت فرنگی

 

فنر زدن با دریل 

مدت زمان باز کردن لوله با فنر چقدر می باشد؟

مدت زمان باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب به نوع گرفتگی و میزان سختی آن می باشد هر قدر گرفتگی سخت تر و عمیق تر باشد مدت زمان بیشتری نیاز هست تا گرفتگی برطرف شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button